Články

Naučme sa potichu prijať negatívne emócie našich detí

31.03.2017 11:25
Spokojné, šťastné a usmiate deti sú všade navôkol, v reklamách na detské plienky, výživu i hračky. Ich obrázky sa rodičom naliehavo vynárajú v pamäti vo chvíľach, keď vlečú revúceho Jakuba domov z ihriska alebo utešujú plačúcu Ninku. Väčšina mám i otcov miluje svoje deti nadovšetko, no práve v...

—————

Ako sa vyvíja detská kresba

15.03.2017 11:06
Kresby nie sú len umeleckým prejavom malých detí. Napovedajú toho mnoho o celkovom vývoji dieťaťa. Rovnako ako dieťa, aj jeho kresba prechádza vývojom. Súvisí so skúsenosťami dieťaťa, rozvojom jeho emocionálnych i intelektuálnych schopností a tiež jeho motorickými schopnosťami....

—————

Detská kresba prezradí veľa

15.03.2017 10:51
Na detskom obrázku sledujú učitelia v materských školách množstvo predmetov, vecí, detailov, ako deti vystihli tému, aké neobvyklé prvky, či farby použili, kompozíciu, vedenie línií, či postavy majú všetky časti tela alebo správny počet prstov. Prsty by však nemali byť vidlicovitého charakteru....

—————

e-book Co to s ní(m) je?

04.03.2014 12:30
Stručná knižka o psychických a výchovných problémoch detí do 10 rokov od českej psychologičky PhDr. Michaely Peterkovej Kniha CO TO S NÍ(M) JE? obsahuje informácie o najčastejších duševných a výchovných problémoch u detí, napríklad o úzkostiach, problémoch s jedlom a spánkom, nízkom sebavedomí,...

—————

Prvýkrát na zápis do školy

23.09.2013 07:06
Prvý krok, prvé slovo, prvý kamarát, prvý deň v škôlke. To všetko sú dôležité míľniky v živote dieťaťa, ktoré starostlivo sleduje každý rodič. Jedným z najvýznamnejších je zápis do školy. Zatvára dvere bezstarostnému detstvu a otvára brány do školského života. Pri slove škola sa...

—————

Školská zrelosť

27.01.2012 23:29
Komplexnejšia charakteristika školskej zrelosti, ktorá sa posudzuje pri zápise detí do 1. ročníka ZŠ, obsahuje: Telesnú zrelosť: zahŕňa celkový stav vývinu organizmu dieťaťa a jeho zdravia. Rozumovú zrelosť: predpokladá sa diferencované vnímanie v oblasti vizuálnej...

—————